خرید دوربین شکاری

خرید دوربین شکاری

خرید دوربین شکاری

 

 

انسان ها به طور کلی و غریزی همواره نیاز و تمایل به حضور در طبیعت دارند.بعد از روزهای سخت و کسل‌کننده، شلوغی مشغله و دود و ترافیک. با قدم زدن در طبیعت و گوش سپردن به صدای طبیعت میتوان روح خود را سرشار از حس خوب  و آرامش کرد.

 

خرید دوربین شکاری

برای رفتن به طبیعت نیاز به وسایلی هست تا هم خطرات طبیعی را پشت سر بگذارید؛هم لذت و استفاده بیشتری از طبیعت گردی خود ببرید. یکی از این وسایل که شاید امروزه در زندگی عادی خیلی مورد استفاده نباشد، ولی هر طبیعت‌گردی به آن نیاز دارد دوربین شکاری هست.

برای دیدن طبیعت فوق‌العاده که با چشم غیرمسلح نمیتوان دید

 

دوربین‌های بی‌سیم و یا همراه هر دو تشخیص حرکت حیوانات و وسایل نقلیه را می‌گیرند، بنابراین شما می‌توانید فعالیت‌هایی را که در جنگل‌ها یا مزارع انجام می‌شود با انها مشاهده کنید. این دو نوع دوربین تریل به غیر از عملکرد اصلی خود، ویژگی های متفاوتی را ارائه می دهند

 

 

شما چه شکارچی باشید و چه محقق حیات وحش، دوربین های شکاری ‌و ردیابی می توانند به شما کمک کنند تا نگاهی اجمالی به حیوانات در قسمت های مختلف طبیعت داشته باشید. این دستگاه ها مفید هستند و فرآیند طرز استفاده ی ساده ای دارند.به این ترتیب که پس از نصب دوربین در مسیر یا در جنگل، هر حرکتی را که در حال عبور است تشخیص داده و از حیوان عکس یا فیلم می گیرد. سپس دوربین‌های بی‌سیم و تلفن همراه، تصویر یا ویدیو را به یک برنامه ارسال می‌کنند تا کاربر بتواند بدون قرار گرفتن در نزدیکی آن، آن را مشاهده کند.

خرید دوربین شکاری

 

پیدا کردن دوربین شکاری مناسب قدم بعدی برای نیازهای شما برای ردیابی حیوانات است. شما سه گزینه دارید که می توانید یکی را انتخاب کنید. دوربین های تلفن همراه، بی سیم یا سنتی.

در این مقاله، تفاوت‌های بین دوربین‌های بی‌سیم و تلفن همراه و مزایای و معایب هر یک از آن ها را با هم مقایسه خواهیم کرد.

دوربین‌های بی‌سیم و تلفن همراه هر دو تشخیص حرکت حیوانات و وسایل نقلیه را می‌گیرند، بنابراین می‌توانید فعالیت‌هایی را که در جنگل‌ها یا مزارع انجام می‌شود مشاهده کنید. این دو نوع دوربین شکاری به غیر از عملکرد اصلی خود، ویژگی های متفاوتی را ارائه می دهند

 

تفاوت اصلی بین دوربین های شکاری بی سیم و همراه در روش اتصال آنها برای ارسال عکس و فیلم است.   دوربین‌های بی‌سیم با استفاده از سیگنال‌های وای فای و دوربین‌های  همراه با استفاده از دیتای تلفن همراه اطلاعات را منتشر میکنند.

 

دوربین های بی سیم

یک تصور غلط رایج از دوربین های بی سیم تریل این است که افراد می توانند آن ها را در هر مکانی قرار داده و به آن متصل شوند. در صورتی که برای کارکرد موثر باید آن را محدوده یک روتر بی سیم قرار گیرند – یک مشخصه محدود کننده – بهتر است دوربین های بی سیم را به عنوان دوربین های امنیتی در حیاط خلوت یا نزدیک کابینی که دارای سیگنال Wi-Fi قوی است نصب کنید

 

خرید دوربین شکاری

 

 

دوربین های شکاری سلولی با استفاده از انواع مختلف شبکه های سلولی مانند    عمل می کنند. آنها می توانند به این نوع شبکه متصل شوند و به طور موثر بر نقاط شکار معمولی شما نظارت کنند یا عکس های حیات وحش را تقریباً در هر منطقه ارسال کنند،

 

مزایای این مدل ها

 

  • اتصال عالی
  • عکس های با کیفیت
  • بررسی سریع و راحت
  • استفاده کارآمد از باتری

 

اتصال عالی: دسترسی تقریباً فوری به عکس‌ها از دوربین‌های شکاری می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت شما شود تا مجبور نباشید خودتان بروید و دوربین را بررسی کنید. آنها همچنین به شما امکان دسترسی به مکان های دور از خانه و بدون دسترسی Wi-Fi را می دهند. شما می توانید برای سفرهای شکار بهتر آماده شوید و بینش بیشتری در مورد فعالیت حیوانات به دست آورید

عکس‌های با کیفیت: دوربین‌های شکاری سلولی عکس‌ها و گاهی فیلم‌های عالی می‌گیرند و آن‌ها را به گوشی هوشمند شما ارسال می‌کنند. داشتن عکس های باکیفیت می تواند نشان دادن حیوانات مختلف و فعالیت آن ها در منطقه را آسان تر کند

 

دوربین را هر زمان که خواستید بررسی کنید: با دوربین‌های شکاری سلولی، می‌توانید مکان‌های شکار یا مناطق مشاهده حیوانات را از آسایش خانه‌تان در حین انجام وظایف یا استراحت در محل کار نظارت کنید.

 

استفاده کارآمد از باتری: دوربین های تلفن همراه به شما امکان می دهند تنظیمات دوربین را از راه دور از یک برنامه تغییر دهید تا بتوانید عمر باتری را حفظ کنید. همچنین می‌توانید از گزینه‌های برق پنل خورشیدی استفاده کنید تا دوربینتان طولانی‌تر کار کند

 

 

خرید دوربین شکاری

 

دوربین شکاری چیست

چرا دوربین شکاری

 

 

علاوه بر این، برخی از این دوربین‌ها را می‌توان برای تماشای ستاره‌ها استفاده کرد و در هر موقعیتی که می خواهید نقاط دوردست را کمی نزدیک تر کنید، می‌توانند ارزشمند باشند؛ برای مثال، اجراها یا کنسرت ها و بازی های ورزشی.

 

به محض اینکه اقدام به خرید کنید به سرعت متوجه خواهید شد که طیف گسترده‌ای از قیمت ها و مدل ها در بازار وجود دارد که می‌تواند باعث سردرگمی به خصوص برای افراد تازه کار شود. خرید دوربین شکاری که به بهترین نحو مطابق با خواسته های خاص شما باشد بسیار مهم است.

 

اینکه آن ها از نظر بزرگنمایی چقدر قدرتمند هستند، اهمیت دارد اما عوامل دیگری نیز وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال، برخی از دوربین های شکاری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مقاوم به ویژه در برابر آب و هوای نامساعد باشند (نه تنها ضد آب بوده، بلکه با نیتروژن تصفیه شده و دارای ویژگی های ضد مه و همچنین لنزهای چند روکشی که قطرات آب، کثیفی و چسبندگی را متوقف می‌کنند، می باشند.)

 

برخی دیگر دارای عدسی های بزرگ جمع آوری کننده نور هستند که آن ها را برای نگاه کردن به آسمان شب مناسب می‌سازد. این نوع از دوربین ها نه‌تنها به شما امکان می دهد ستاره ها را رصد کنید، بلکه در هنگام غروب و سحر نیز به خوبی به کار شما می آیند.

 

دوربین‌های شکاری بی‌سیم یا وای‌فای خدماتی مشابه دوربین‌های شکاری سلولی ارائه می‌کنند، اما مزایای آن‌ها برای شکارچیان یا محققان حیات‌وحش که می‌خواهند به راحتی به دوربین‌ها از مکان‌های دوردست دسترسی داشته باشند، محدودتر است.

این نوع دستگاه نظارت بر دم، توانایی شما برای مشاهده مسیرهای دور از اتصال بی سیم را کاهش می دهد یا از شما می خواهد که به طور منظم از مسیر دیدن کنید تا ببینید چه حیواناتی از کنار آن عبور کرده اند. این اولین مورد استفاده از دوربین دنباله دار نیست و به مناطق شکار دورتر دسترسی نخواهید داشت.

خرید دوربین شکاریخرید دوربین شکاری

 

صرفه جویی در زمان: استفاده از دوربین های چندگانه برای نظارت بر مسیرها یا مناطق شکار برای مردم رایج است. دوربین‌های دنباله‌دار سلولی بررسی هر دوربین را در هر نقطه از روز بدون بازدید از هر مکان دوربین ساده می‌کنند.

پول بنزین کمتر خرج کنید: با دوربین‌های دنباله‌دار سلولی، در سفر به سایت‌های دوربین برای کشیدن کارت‌های SD صرفه‌جویی می‌کنید. با افزایش قیمت بنزین، این یک مزیت مفید است.

همیشه به عکس‌ها دسترسی داشته باشید: با گزینه‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر ابر و دسترسی خودکار به همه عکس‌های مسیر، دوربین‌های سلولی تضمین می‌کنند که هرگز حرکت حیوانات را در مسیرها از دست ندهید. طرح‌های داده‌های مختلف به شما امکان می‌دهند تعداد خاصی از عکس‌ها را ذخیره کنید که می‌توانید به طور منظم در هر زمان به آنها دسترسی داشته باشید

 

 

 

 

 

خرید دوربین شکاری
خرید دوربین شکاری

 

 

انواع دوربین شکاری

دوربین شکاری با لنز ۴۲ میلی‌متر:

هرچه لنز دوربین شکاری بیشتر باشد، نور بیشتری وارد می‌شود و تصویر واضح‌تر نمایان می‌شود.لنز ۴۲ میلی‌متری، لنزی کامل است. اگر به پرندگان علاقه دارید و دیدن جزییات زیبایی‌های آن شما را شگفت‌زده می‌کند. حتی در هوای ابری هم تفاوت رنگ قسمت‌های مختلف یک پرنده را با این لنز ببینید. ولی وزن این دوربین‌ها سنگین‌تر است

 

دوربین شکاری با لنز ۲۸ میلی‌متر:

قطعا اگر در مکان‌ها تاریک تصویر واضح و مشخصی را نشان نمی‌دهد؛ ولی برای روزهایی که نور خورشید مستقیم می‌تابد، دورترین نقاط را به صورت شفاف می‌بینید.

 

دوربین شکاری با لنز ۳۲ میلی‌متر:

می‌توان گفت یکی از بهترین‌ها در دوربین شکاری قوی ، لنز ۳۲ میلی‌متر است. دید بسیار خوب با وزنی کم دارد و همراه خوبی برای لحظات سفرگردی شماست.

 

دوربین شکاری با لنز ۶۳ میلی‌متر:

برای شب‌های تاریک کویر، با دوربین شکاری دید در شب به دیدن ستاره‌ها بروید. این لنز بیشترین نور را جذب و تصویری با کیفیت نشان می‌دهد.

 

در کویر از چه نوع دوربین شکاری استفاده کنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دوربین دو چشمی چیست؟

 

دوربین دوچشمی، یک نوع ابزار نوری که معمولاً دستی، برای ارائه یک نمای استریوسکوپی بزرگ‌نمایی از اجسام دور استفاده میشود. که شامل  از دو تلسکوپ مشابه تشکیل شده است، یکی برای هر چشم، و دیگری که بر روی یک قاب نصب شده است.

 

یک چرخ ان می‌تواند فوکوس هر دو تلسکوپ را به طور همزمان کنترل کند، و ممکن است برای تنظیم فوکوس هر یک به طور جداگانه برای ایجاد ویژگی‌های متفاوت در دو چشم مهیا شود

که به درستی از چپ به راست جهت گیری شده است. از آنجا که این نوع دوربین اجازه استفاده همزمان از هر دو چشم را به روشی طبیعی می دهد، راحت تر از تلسکوپ های تک چشمی هستند، این نوع دوربین امکان درک عمق را فراهم می کنند و با دادن دو مجموعه داده به سیستم بینایی انسان برای پردازش و ترکیب، دقت بینایی را بهبود و افزایش می بخشند

 

 

 

 

تعمیر دوربین شکاری تعمیر دوربین دو چشم تهران کرج تعمیر دوربین سفر با برد بالا (1)
تعمیر دوربین شکاری تعمیر دوربین دو چشم تهران کرج تعمیر دوربین سفر با برد بالا (1)

 

قسمت های مختلف دوربین دو چشمی برای تعمیر

در بیشتر دوربین های دوچشمی، هر تلسکوپ دارای دو منشور بازتابنده است.

منشورها تصویر معکوس ارائه شده توسط هدف هر تلسکوپ را دوباره معکوس می کنند،. آنها یک مسیر تاشو برای پرتوهای نور تجویز می کنند که طول کلی دستگاه را کوتاه تر می کنید.

منشورهای مورد استفاده از نوع proo

هستند

( به قسمتprisim باید نگاه کنید.

 

با قرار دادن  دو هدف که دورتر از چشمی قرار گیرند، درک عمق بهتری را در فواصل دورتر ارائه دهید. ترتیب این منشورها و سایر اجزای نوری در تصویر نشان داده شده است

آینه معمولی یک ورق شیشه ای است که پشت آن با آلومینیوم یا نقره پوشانده شده است که با انعکاس تصاویر را تولید می کند.

آینه های امروزی با پاشیدن یک لایه نازک از آلومینیوم مذاب یا نقره بر روی پشت یک صفحه شیشه ای در خلاء ساخته می شوند.

 

 

 

 

 

 

کولیماتور

کولیماتور، وسیله ای است برای تغییر نور واگرا یا تشعشعات دیگر از یک منبع نقطه ای به یک پرتو ممواز باشد  این تلاقی نور برای انجام اندازه گیری های تخصصی در طیف سنجی و اپتیک هندسی و فیزیکی لازم است.

 

 

 

 

 

 

با دوربین دوچشمی د رهر نقطه‌ی از زمین باشید به راحتی هر تصویری را که شکل آن از منشور عبور کند، می‌توانید دید بزنید. به این دوربین‌ها دوربین شکاری  و دوربین صحرایی هم می‌گویند که در هر اندازه و با هر کاربردی که بخواهید، دوربین دوچشمی در بازار موجود است. دوربین‌هایی که به راحتی در جیب جا می‌شوند و حتی دوربین‌های غول‌پیکری که هیچ موجود زنده و غیر زنده‌ای را از دید پنهان نمی‌کند.

 

دوربین دوچشمی در ساده ترین تعریف خود ابزارهای بزرگنمایی هستند که از دو تلسکوپ ساخته شده‌اند که بر روی یک قاب فلزی یا پلاستیکی نصب شده اند تا بیننده بتواند تصاویر را طوری مشاهده کند که گویی بسیار نزدیکتر هستند

 

 

دوربین شکاری تک چشم بهتر است یا دوربین شکاری دو چشمی؟

با دوربین شکاری دو چشم طیف وسیع‌تری ااز نقاط کانونی و هدف مورد نظر را می‌توان مشاهده کرد. ولی معمولا وزن سنگین آن‌ها در سفر کمی اذیت کننده است.

 

دوربین شکاری یک چشم، وزن کمی دارد و اکثر طبیعتگردان یکی از آن را به کوله خود سنجانق کردند. قیمت دوربین شکاری تک چشم قطعا ارزان‌تر است ولی عمق و وسعت میدان کمتری را به شما نشان می‌دهد.

 

باتوجه به کاربردی که دوربین شکاری در سفر و ماجراجویی شما دارد، در نهایت شما هستید که باید انتخاب کنید کدام یکی از آن‌ها برای سفرتان کاربردی‌تر است.

 

خرید قوی ترین دوربین شکاری

 

دوربین دو چشمی سلسترون

 

دوربین تک چشمی سلسترون

 

 

اعداد روی دوربین شکاری به چه معناست؟

دوربین‌های شکاری در بازار بسیار متنوع هستند. در هنگام خرید دوربین شکاری به اعداد روی آن توجه کنید. به‌صورت کلی سه عدد بر روی آن ثبت شده است.

 

دوربین های دوچشمی اغلب با مجموعه ای از اعداد مانند 7×35 یا 8×40 مشخص می شوند، اولین عدد نشان دهنده قدرت بزرگنمایی است (چند بار سوژه به شما نزدیکتر است، 5 برابر نزدیکتر، 7 بار نزدیکتر، 10 برابر نزدیکتر) و عدد دوم اندازه عدسی شیئی است که بر حسب میلی متر از عدسی عبور می کند. اندازه عدسی شیئی تعیین می کند که دوربین دوچشمی چقدر نور می تواند برای مشاهده موثر بدست آورد. هرچه این عدد بیشتر باشد، لنز بزرگتر است. در واقع اجازه می دهد تا نور بیشتری از آن عبور کند و در نتیجه تصویری روشن تر و تجربه مشاهده نمایش داده می شود. با این حال، دوربین های دوچشمی با لنزهای کوچکتر فشرده تر و قابل حمل تر هستند

 

1x 2x 4x
8x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید دوربین شکاری به این نکات توجه کنید

همه به دنبال دوربین شکاری قوی هستند، دوربینی که در هر نقطه از طبیعت بتوانند با آن مسیر را پیدا کنند، خطرات را ببینند و براساس نقشه ادامه دهند. دوربین شکاری معمولا وسیله‌ایست که شما فقط یکبار در زندگی برای آن وقت و پولی هزینه می‌کنید، پس بهتر است قبل از خرید دوربین شکاری اطلاعات کافی داشته باشید. در ادامه از ویژگی‌های یک دوربین شکاری قوی آورده شده:

 

بزرگنمایی:

یکی از وظایف اصلی دوربین شکاری بزرگنمایی اجسام است. اگر به دنبال دوربین شکاری با زوم بسیار بالا هستید، بهتر است بدانید که با بالا رفتن قدرت زوم، کیفیت آن کاهش میابد. اگر دوربینی می‌خواهید که کیفیت را حفظ کند، در این صورت قیمت دوربین شکاری چند برابر می‌شود. بیشترین دوربین‌های دو چشمی بین ۸ تا ۱۲ برابر بزرگنمایی می‌کنند.

 

بزرگنمایی عددی است که با x

بنابراین اگر دوربین  شکاری دارای بزرگنمایی  است،x10 به این معنی است که سوژه را ده برابر بزرگ می کند. به عنوان مثال، پرنده ای در فاصله 1000 متری به نظر می رسد گویی که در فاصله 100 متری با چشم غیر مسلح دیده می شود

 

 

 

 

 

وزن دوربین:

هر طبیعتگردی نیاز به وسایل خاص خود دارد و گشتن در طبیعت با آن وسیله‌های سنگین قطعا خسته کننده است. دوربین شکاری معمولا با بند بر روی گردن قرار می‌گیرد و وزن آن نباید به اندازه‌ای باشد که گردن درد بگیرید و استفاده طولانی مدت از آن آسیب جدی به کمر شما وارد کند.

 

قبل از خرید دوربین دوچشمی باید وزن آن را در نظر گرفت. در نظر بگیرید که آیا استفاده طولانی مدت از دوربین شکاری شما را خسته می کند. می‌توانید از یک دوربین دوچشمی استفاده کنید و ببینید که آیا روی چشم شما تأثیر می گذارد یا خیر. در حالی که استفاده از دوربین‌ معمولی برای بیش از چند دقیقه در یک زمان دشوار است، اما دوربین‌ های سطح بالا و گران قیمت به سختی باعث خستگی چشم می‌شوند و در صورت نیاز می‌توان از آن برای ساعت‌های طولانی استفاده کرد

 

 

 

فوکوس دستی:

فوکوس دستی به شما این قدرت و اجازه را می‌دهد تا هر اندازه که خودتان می‌خواهید بر روی تصویر مورد نظر زوم کنید. برای یک طبیعتگرد حرفه‌ای فوکوس بسیار مهم است. بسیاری از دوربین دوچشمی ها این اجازه را نمی‌دهند و کاملا اتوماتیک هستند

 

 

 

 

مقاوم در برابر رطوبت و باران:‌

طبیعت همیشه همراه با اتفاق‌ها و هیجانات غیر منتظره است، رویدادهایی که شاید غیر قابل پیش‌بینی باشند. دوربین شکاری دو چشمی باید ضد آب و رطوبت باشد، تا اگر در هنگام راه رفتن از روی دریاچه زمین خوردید و یا به صورت غیر منتظره هوا بارانی شد، دوربین شکاری خود را از دست ندهید

 

 

کیفیت لنز و پوشش لنز:

پوشش لنز بسیار مهم است زیرا میزان نور بازتاب شده را کاهش می‌دهد و اجازه می‌دهد حداکثر مقدار نور وارد شود. همچنین کیفیت لنز، تضمین می کند که تصویر بدون انحراف است و کنتراست بهتری دارد. بهترین لنزها در شرایط کم نور بهتر عمل می کنند زیرا نور بیشتری را منتقل می‌کنند

 

 

سخن آخر

تنوع دوربین شکاری در بازار بسیار زیاد است و برای همین خرید دوربین شکاری شما را دچار چالش می‌کند. هرچه دوربین لنز قوی‌تر و میدان دید وسیع‌تری را نشان دهد، قیمت دوربین شکاری بیشتر می‌شود. اگر پیاده‌روی طولانی دارید و برای شما وزن دوربین شکاری اهمیت دارد، باید از دوربین شکاری با زوم بالاتر و تک چشمی‌ها استفاده کنید.

 

پاسخ بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

تماس و مشاوره فوری